6 Feb 2010 ( Sabtu )- LARIAN KECERGASAN MERENTAS DESA

5:28 AM Edit This 0 Comments »
Aktiviti ke 2 :Macam biasalah pada hari tersebut, pihak katering perlu menyediakan minum pagi untuk tetamu jemputan seramai 10 orang (RM8.00).


Menu : Mee goreng, karipap, seri muka , buah-buahan dan jus lambaian kasih



Nak Jadi cerita, ada lagi tetamu yang perlu disediakan makanan, tapi beres punye, sedia untuk 10 orang boleh makan sampai 18 orang, ajaib kan. Apa pun kalau Cafe d Reko sediakan makanan pasti ada lebih , coz anak-anak reko pasti dtg menjeguk untuk menolong dan biasanya sapu bersih semua makanan. Apapun semuanya tanggung beres.. dan semua tetamu undangan dapat menimati hidangan.







Ada satu lagi cerita, pada hari tersebut pihak katering perlu menyediakan minuman untuk semua pelajar. Mak oooii banyak tu.. 2 ribu lebih pelajar. Beres punye. Air bio aura lagi.. kami simpan dalam 5 bekas air yang besar. Minum mestilah manis. 35 kg gula kami masak dan 5 botol sirap ros. Tapi jangan risau antara MOTO kami ialah KURANGKAN GULA DALAM MINUMAN dan LEBIHKAN MANIS DALAM SENYUMAN..



Pelajar mengambil minuman di koridor bilik katering


Selesai acara, kami terpaksalah mengemas bilik dan perlatan. Tapi jangan risau... pelajar katering ni memang rajin .. jom kita lihat apa yang mereka buat lepas aktiviti berlangsung...



AJK yang bertugas di dapur



Aktiviti mencuci lantai

0 comments: